Haberler

Mağaza radyosu nedir ?

Mağaza radyosu başta Amerika olmak üzere, dünyanın önemli ticari merkezlerinde uzun yıllardır uygulanan kapalı devre müzik yayın tekniğidir.

Kapalı devre marka yayıncılığı olarak da adlandırabileceğimiz Mağaza Radyosu markaların imajına göre seçilmiş müziklerin ve anons, reklam spotu gibi diğer tanıtım malzemelerinin bir araya getirilmesiyle mağazalardaki atmosferin imaja uygun olarak tamamlanması ve motivasyon amacıyla yapılmaktadır.

Ziyaretçilerin alışveriş süreleri boyunca özenle tasarlanmış mağaza atmosferi – alışveriş deneyimi yaşamaları hedeflenmektedir.
Özellikle hedef kitleye uygun yayın akışının tasarlanması personel ve ziyaretçi motivasyonu konularında pozitif ve belirgin bir etki yaratmaktadır.

Mağaza radyosunun önemi günümüzde internetin ortaya çıkmasıyla birlikte daha da artmıştır.

Markanın mağazaları için üretilen bu kapalı devre yayın, internet sayesinde artık sadece mağazalarda değil, çeşitli sosyal medya ve mobil uygulamalarla yaşamın her anında hedef kitle tarafından dinlenebilir ve paylaşılabilir olmuştur.

Kısaca gündemde kalmak adına müziğin motive edici gücünden faydalanılmaktadır.

Müziğin motivasyon gücü ve markayı tamamlayıcı özelliği bir çok global – yerel marka tarafından anlaşılmış ve sadece mağaza radyosu değil aynı zamanda bir çok müzik bazlı ürün de bu mağazalardaki yerlerini almıştır.
Bu tip örneklere markalar için yapılan karışık albüm çalışmalarını ve markanın müzik konseptine yönelik mobil uygulamaları gösterebiliriz.

Yayın planı, mağazalardaki ziyaretçi yoğunluğu ve satış hedefleri doğrultusunda oluşturulur.
Mağazaların lokasyonlarına göre gün ve saat değerleri göz önüne alınarak daha önceden tespit edilen gözlemlerle oluşturulan müşteri demografisine göre içerik oluşturulması olarak değerlendirilebilir.

Örneğin; sabah erken saatler ile gün ortasındaki hareketli canlı saatlerdeki müzik tarzları, belirlenen marka kriterleri ve kurallarına uygun olarak yapılır.
Bu bağlamda önemle dikkat edilmesi gereken, müzik servisi sağlayıcısının sizin müzik kriterlerinize yönelik tercihler yapmasıdır.

Bunun için size sağlanan müzik direktörleri tamamen size özel çalışıp ve içerik sağlamakla görevlendirilirler.
Önemli olan markanın karakterine yönelik doğru tercihlerin yapılmasıdır.
Bu doğrultuda marka imajınız oluşturan detaylar baz alınarak yayın akışı oluşturulması marka yayıncılığı için en önemli unsurdur.

Gelişen dünya pazarında her geçen gün artan farklılaşma ihtiyacı,içerik ve tercihler yönünden alternatifler oluşturmayı ve farklı satış stratejileri yaratmayı zorunlu hale getirmiştir.
Bu bağlamda firmaların geliştirdiği farklı satış taktiklerine göre yeni yapılanma zorunlu bir hal almaktadır.

Ambiance IP yayın teknolojimiz sayesinde, mağaza sayınız kaç olursa olsun, her mağazanızdaki yayın içeriğini özelleştirebilir, farklı bölgelerde farklı ürün ve kampanya tanıtımları gerçekleştirebilir, satış hedeflerinize doğrudan ulaşabilirsiniz.

Kurumsal kapalı devre radyonuz size özel olduğu için, kurumsal sesiniz ve yine aynı bir radyo istasyonunda olduğu gibi jingle ve sweeper’larla şarkı aralarında sizi özelleştirecek sloganlarla fark yaratbilirsiniz.

Kurumsal anonslar ziyaretçilerinizi alışveriş esnasında yönlendirir.

Bir cevap yazın